رم بالا

  • ۰
  • ۰
پایان

پایان

فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات95

مقدمه

مطالعه پیرامون نحوه رفتار والدین و ویژگیهای فرزندان موضوع بسیاری از تحقیقات علمی در کشورهای مختلف جهان بوده است از جمله موارد مهم و اساسی در این تحقیق ویژگی عزت نفس کودکان در رابطه با بدرفتاری والدین آنها است.

بدون تردید خانواده عمده&lrm ترین و مؤثرترین نقش را در فرایند شکل&lrm گیری شخصیت برای ایجاد حس عزت نفس در کودکان دارد. در خانواده&lrm ای که صمیمیت، محبت، مهربانی وجود دارد کودک می&lrm تواند هم عزت نفس بالایی داشته باشد و هم تغییرات مطلوب در شخصیت او ایجاد گردد. از یک سو کودک می&lrm تواند با اطمینان به شخصیت خود با مشکلات روبرو شود و از سوی دیگر، بدون داشتن اضطراب و تشویش رفتارهای نامناسب خود را مورد تردید قرار داده و سعی می&lrm کند آنها را به نحو مطلوب تغییر دهد. شکل&lrm گیری بنیادین عزت نفس در کودکان متأثر از فضای کلی خانواده است.

می&lrm دانیم که اگر گویا فضای کل خانواده هر حرکت و رفتار کودک را علی&lrm رغم نادرست بودن پذیرا باشند، کودک به احتمال زیاد دچار اختلال رفتار می&lrm گردد زیرا تفاوت بین رفتارهای درست و غلط را نمی&lrm داند و از دیگران نیز انتظار دارد که همچون مادر و پدر هرگونه رفتار او را به گرمی و صمیمیت بپذیرد و چون چنین چیزی مقدور نیست مشکلات و درگیری&lrm های اجتماعی او آغاز می&lrm گردد. در نقطه مقابل خانواده&lrm هایی وجود دارند که رفتارهای کودک را نمی&lrm پذیرند و در حقیقت دائماً در حال طرد کودک خود هستند در چنین فضای خانوادگی کودک نمی&lrm داند چه چیزی باعث قبول و تشویق از طرف دیگران می&lrm گردد و کودک در هر امری دچار بلاتکلیفی است.

عزت نفس مبتنی بر ارزیابی قضاوتهایی است که شخص درباره خصوصیات خود به عمل می&lrm آورد. روانشناسان و جامعه&lrm شناسان عزت نفس را از شخصیت و هسته مرکزی سازگاری اجتماعی می&lrm دانند « اسلامی نسب، 1373» .

تحقیقات انجام شده بر ارتباط متقابل بین عزت نفس فرد و تصور فرد از توانائیهای خود تأکید دارد بدین معنا که اگر عزت نفس کاهش یابد، احساس ضعف و ناتوانی در فرد ایجاد می&lrm شود و بالعکس با افزایش اعتماد به نفس احساس توانمندی به وجود می&lrm آید.

1- مقدمه

2- بیان مسأله

3- اهمیت و ضرورت مسأله

4- اهداف تحقیق

5- سؤالات و فرضیات تحقیق

6- روش تحقیق

7- تعریف واژه&lrm ها و اصطلاحات

الف: پیشینه نظری تحقیق

ب: تحقیقات انجام شده در ایران و خارج از آن

1- مقدمه

2- روش تحقیق

3- جامعه و نمونه

4- روش نمونه&lrm گیری

5- ابزار اندازه&lrm گیری

6- چگونگی گردآوری داده&lrm ها

7- روش آماری

یافته&lrm ها

بحث یافته&lrm ها و تجزیه و تحلیل آنها



دریافت‌فایل



لینک منبع و پست :http://campiran.ir/project-4689-%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%aa%d8%a7%d8%ab%db%8c%d8%b1-%d8%a8%d8%af%d8%b1%d9%81%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%88%d8%a7%d9%84/
  • ۹۵/۰۵/۱۴
  • reza alavi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی